Dngb

VIJF MANIEREN OM JE GELUKKIGER TE VOELEN TIJDENS QUARANTAINE (THUIS)

Internationale Dag van het Geluk

Hoewel het een dag is om het leven te vieren, is het misschien niet de beste tijd om dit buitenshuis te doen. Als jij, net als miljoenen anderen, in zelf-quarantaine bent gegaan om de corona-virusuitbraak te bestrijden, zijn er een aantal manieren waarop je zelf je geluk kan vinden.

Manier 1: Een goede nachtrust.

Ja, het klinkt misschien cliché, maar niets is belangrijker dan een goede nachtrust. Volwassenen hebben elke nacht zeven tot acht uur slaap nodig voor een goede werking van het lichaam. Bij een slechte nachtrust kan uw lichaam oververmoeid raken en kan je flink chagrijnig worden. Een goede nachtrust is essentieel om gelukkig te zijn. Uit onderzoek van de Johns Hopkins Universiteit van Geneeskunde bleek zelfs dat gedeeltelijk slaapverlies eigenlijk schadelijk is voor een positieve stemming.

Manier 2: Dankbaarheid uiten

Ga zitten en schrijf de dingen op waar je dankbaar voor bent wanneer je geïsoleerd bent. Je zult merken dat jij je geluk kunt vergroten door je te concentreren op de dingen waar je dankbaar voor bent.

Manier 3: Fysieke activiteit

Het kan moeilijk zijn om in een positieve gemoedstoestand te blijven in isolatie. Thuis oefeningen doen zoals bijvoorbeeld HIT training, kan echter een effectief middel zijn om het geluk te vergroten. Wetenschappers hebben ontdekt dat lichaamsbeweging zowel het fysieke als het psychologische welzijn van mensen bevordert.

Manier 4: Lees een boek

Er zijn een aantal boeken die je kunnen opvrolijken en gelukkig kunnen maken. Mogelijk heb je al zulke boeken tot je beschikking. Dalai Lama's The Art of Happiness en Sonja Lyubomirsky's The How of Happiness zijn geweldige boeken die je leren hoe je de kunst van vreugde kunt begrijpen en implementeren.

Manier 5: Eet een gezonder dieet

Gezond eten helpt je om je beter te voelen. Studies tonen aan dat een dieet met veel groenten en fruit je gelukkiger maakt. Ook blijf je op lange termijn gezond. Eetwaren zoals bessen bevatten tal van antioxidanten en fenolverbindingen die oxidatieve stress in het lichaam bestrijden. Ze bevatten ook veel anthocyanen die het risico op depressie met bijna 40 procent verlagen. Bovendien hou je met gezond eten je weerstand ook op peil. Handig toch.




20 MARCH, 2020

>